دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

واشنگتن: سرانجام پس از نزدیک به یک قرن، نامه‌ای که توسط یک مرد برای دوستش ارسال شده بود به ساحل رسید

 این مرد که در سال 1978 از دنیا رفته است، یک ماهیگیر بود. او برای یکی از دوستانش نامه نوشت و این نامه را در یک بطری قرار داد و آن را به آب انداخت. او که تصور می‌کرد بطری سرانجام به دست دوستش می‌رسد، در انتظار پاسخ نامه‌اش بود ولی هیچگاه این پاسخ را دریافت نکرد.

اما بالا آمدن آب دریا و رودخانه‌ها که معمولا در فصل بهار اتفاق می‌افتد موجب می‌شود که بسیاری از اجسام شناور در دریا به ساحل برسند و در این میان این بطری هم به ساحل آمد. مردی که این بطری را در ساحل پیدا کرده بود آن را به اداره پلیس برد و پس از تحقیقات قدمت آن مشخص شد.

کمک به بچه‌داری

لندن: اهمیت رسیدگی همه‌جانبه والدین به فرزندانشان برای دولت انگلیس موجب شده است که مقامات این کشور امکاناتی برای والدین شاغل که از کودکان و نوجوانان خود نگهداری می‌کنند در نظر بگیرد.

در گذشته امکان کوتا‌ه‌تر کردن ساعات کاری تنها برای والدین کودکان زیر 6 سال یا کودکان عقب‌افتاده در نظر گرفته شده بود اما از این پس همه والدین کودکان زیر 16 سال می‌توانند از این مزیت شغلی استفاده کنند.

پیشنهاد دهندگان این طرح معتقدند حضور والدین در خانه و همراهی آنها با فرزندانشان موجب رشد مطلوب روحیه و شخصیت آنها می‌شود و فواید این رشد شخصیتی در نهایت به جامعه می‌رسد. گفتنی است برای زنان شاغلی که قصد مادر شدن دارند نیز امکانات مالی مطلوبی درنظرگرفته شده است.

علاوه بر این از رؤسای شرکت‌ها و ادارات هم درخواست شده است در مورد ساعت کاری والدین شاغل انعطاف بیشتری به خرج دهند.

حضور طوطی در دادگاه

فلوریدا: قاضی یک دادگاه می‌گویدکه‌ طوطی خاکستری آفریقایی باید در دادگاه حضور پیدا کند تا وی بتواند با قاطعیت بیشتری در مورد حق مالکیت این پرنده رای صادر کند.

زنی که ادعای مالکیت این طوطی راکه 2 هزار دلار ارزش دارد، مطرح می‌کند به خبرنگاران گفت که‌پرنده‌اش را 13 سال پیش خریداری کرده اما چندی پیش آن را در خانه یکی از همسایگانش پیدا کرده است. این درحالی است که زن همسایه می‌گوید او مالک این پرنده است و به هیچ وجه قصد ندارد آن را بازگرداند.

با وجود این زنی که خود را مالک طوطی معرفی می‌کند، اعلام کرده است که روی قسمتی از بدن این پرنده شماره‌هایی حک شده که تنها او از آنها اطلاع دارد. به همین دلیل قاضی دستور داده است تا این پرنده در دادگاه حاضر شود تا این زن بتواند در حضور هیات منصفه اعداد حک شده را نشان دهد.

تابلو‌هایی از ماری‌جوانا

آریزونا: هنگامی که سگ‌های تعلیم داده شده برای کشف مواد مخدر به یکی از تابلو های نقاشی زیبا که در حال عبور از بخش بازرسی فرودگاه بود مشکوک شدند، کمتر کسی گمان می‌کرد که در این اثر‌های هنری مواد مخدر نقش داشته باشند.

اما بررسی دقیق‌تر تابلو‌های نقاشی نشان داد که چارچوب این تابلو‌ها خالی شده و به جای آن مقدار زیادی مواد مخدر در قاب آنها جاسازی شده است.

این در حالی است که ماموران پلیس اعلام کرده‌اند این کار به اندازه‌ای ماهرانه انجام شده بود که در صورت استفاده نکردن از سگ‌های آموزش دیده امکان شناسایی مواد مخدر در این تابلو‌های زیبا وجود نداشت.

به گفته پلیس، این تابلو‌ها از نظر هنری هم ارزش زیادی دارند.  مردی که قصد داشت این تابلو‌ها را قاچاق کند هم اکنون در بازداشت پلیس به سر می‌برد و تحقیقات بیشتر در زمینه شناسایی همدستان احتمالی‌اش ادامه دارد.

کد خبر 78360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز